تبریز آماده ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی تبریز آماده ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی تبریز آماده ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تبریز آماده ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی تبریز آماده ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی تبریز آماده ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی تبریز آماده ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی تبریز آماده ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی

تبریز آماده ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز گفت: امسال نیز به واسطه برنامه‌ریزی‌های موکب جنت‌الحسین(ع) و با تلاش‌های همه بخش‌های اجرایی شهرداری ، تمهیدات مهمی در نظر گرفته شده که برنامه‌های اسکان 3 هزار نفر، ارائه وعده‌های غذایی برای هروعده غذایی 1000 نفر، حضور تیم‌های پزشکی و سایر خدمات رفاهی و بهداشتی از آن جمله است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام احمد حمیدی افزود: موکب جنت‌الحسین(ع) شهرداری تبریز، با پیش‌بینی برنامه‌های گسترده فرهنگی و اجتماعی به استقبال ایام اجتماع عظیم اربعین حسینی می‌رود.


معاون فرهنگی شهردار تصریح کرد: در سال‌های اخیر، خدمت به زائران اجتماع عظیم اربعین، به یکی از افتخارات فرهنگی و معنوی کلان‌شهرهای کشور تبدیل شده است در این میان تبریز به واسطه خواهرخواندگی با کربلای معلی بخش‌های قابل‌توجهی از برنامه‌‌های رفاهی، خدماتی و فرهنگی این رویداد میلیونی را پشتیبانی کرده است.


وی با اشاره به صدور مجوز موکب از سوی ستاد عتبات عالیات، اظهار داشت: امسال نیز موکب جنت‌الحسین(ع) شهرداری تبریز با موافقت شورای اسلامی شهر و به منظور پیگیری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر و با پیش‌بینی برنامه‌های گسترده خدماتی تمام تلاش خود را برای تسهیل زیارت عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) به خصوص شهروندان مشتاق و رفع یک سری از نیازهای ضروری زائران، به کار خواهد گرفت.


حجت الاسلام احمد حمیدی اظهار کرد: اجرای برنامه‌های مذهبی شامل برگزاری نماز جماعت، دعای توسل، دعای کمیل، زیارت عاشورا و دعای ندبه همراه با مراسم سینه‌زنی و عزاداری شاه حسین گویان در موکب جنت الحسین(ع) پیش‌بینی شده است.


حمیدی افزود: بسته فرهنگی و توزیع آنها در بین زائران و برگزاری شب شعر با حضور شاعران آئینی استان و پخش نماهنگ و نواهای متناسب با ایام اربعین از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در این ایام اجرا می‌شود.


حجت الاسلام احمد حمیدی خواهرخواندگی تبریز و کربلای معلی را از فرصت‌های مهم معرفی تبریز در این رویداد مهم فرهنگی و مذهبی خواند و افزود: با توجه به حضور پرشور میلیون‌ها تن از شیعیان جهان در اجتماع اربعین، معرفی نخستین پایتخت تشیع، از محورهای جنبی فعالیت موکب است که با توزیع اقلام فرهنگی و نقشه‌های فرهنگی و گردشگری شهر تبریز همراه خواهد بود.


وی با بیان این که موکب جنت‌الحسین(ع) شهرداری تبریز همانند سال گذشته، در مقابل آتش‌نشانی کربلا و عمود شماره ۱۳۹۴ مستقر می‌شود، اظهار داشت: تمرکز اصلی شهرداری تبریز امسال در کربلا خواهد بود و در این راستا، پنج خیمه بزرگ، قابلیت ارائه خدمات اسکان به ۳ هزار نفر را خواهد داشت




نظرات کاربران